2013 Penuh Pengharapan


Tahun ini mungkin lain dari tahun sebelum2 ni.
Aku tidak lagi memegang gelaran sebagai pelajar.
Mungkin di masa akan datang gelaran pekerja yang lebih sesuai.
Masih mencari dan terus mencari.

Dan Si Dia, terus menjadi pemegang tanggungjawab terbesar dalam keluarga.
Aku akur dengan apa yang Allah tetapkan.
Cuma, aku sentiasa harap dapat memahami situasi dia dengan lebih baik lagi.
Aku yakin cepat lambat sahaja Allah satukan kami.

Aku sedar aku sentiasa perlu bersyukur.
Bersyukur dengan apa yang aku ada di depan mata.
Mungkin sekarang aku di atas.
Tapi.. Siapa tahu kelak aku di bawah.

Selagi aku mampu, aku akan lakukan yang terbaik.
Bantu mereka yang berada di bawah.
Moga Allah sentiasa memberi kekuatan.
Mengiringi kita dengan keberkatan dan rahmat dari-NYA.


Amin Ya Rabbal'alamiin ..






6 comments:

  1. aminn . sabar ye kak (':
    Farina asyk sedih je kbelakangan ni . ada tunang pun . .entah la :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waktu sebelum nak sampai peringkat menikah mmg mcm2 dugaan. Kte nk cptkn nikah pn susah juga nak jd.

      Apa2pun kaum hawa mmg kena byk mengalah, cuma kdg2 jgn terlampau mengalah :)

      Ajak berbincang baik2. Guna kata2 yg baik, hormatkan dia. InsyaAllah kalau kita sungguh2 doa pd Dia mesti Allah ubah dia.

      Adik kuat ye. InsyaAllah sume nya akan ok.

      Delete
  2. aminn..insyaallah ade hikmah disebalik ape yg dirancangNya.. :)
    salam perkenalan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah :)

      Hee. Macih mila. Kenal2 di alam maya. Hik3.

      Delete
  3. insyaAllah..sentiasa doakn yg terbek :)

    ReplyDelete

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ